تجلیل از فراغت محصلین سال 1401 در حضورداشت مقامات امارت اسلامی در پوهنتون تخار

tu_admin
شنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۹:۸
ddd

از فراغت محصلان پوهنتون تخار گرامی داشت شد
23 قوس 1401
اداره پوهنتون تخار با برگزاری محفل با شکوه و بزرگ از فراغت محصلان سال 1401 این پوهنتون تجلیل و گرامی داشت به عمل آورد.
در مراسمی بزرگ که به همین مناسبت در تالار جمنازیوم این پوهنتون برگزار گردیده بود، هزاران تن به شمول الحاج مولوی ضیأالرحمن مدنی والی ولایت تخار، الحاج مولوی حبیب الله شاکر قوماندان امنیه، قاری محمد بشیر مجاهد رئیس پوهنتون تخار، مولوی محمد طارق معاون والی، رئیس و اعضای شورای علما، رؤسا و مسوولین ادارات ملکی و نظامی، اعضای رهبری و استادان، مسوولین نهادهای تحصیلی خصوصی، اولیای فارغین، جوانان، فارغ التحصیلان و صدها تن از مهمانان و هموطنان اشتراک داشتند.
قاری محمد بشیر مجاهد رئیس پوهنتون تخار طی سخنرانی حضور پر رنگ مهمانان و اشتراک کنندگان مراسم را خیر مقدم گفته، فراغت محصلان را به همه حاضرین، اولیای فارغین و خانواده های شان تهنیت عرض کرد.
رئیس پوهنتون تخار فراغت جوانان را از این کانون علمی یک دست آورد مهم خوانده گفت جای خرسندی و افتخار است که پوهنتون تخار بار دیگر با برگزاری بزرگترین مراسم و با حضور پر رونق مقامات محلی و اراکین و جمع کثیری از هموطنان از فراغت محصلان پوهنځی های هفت گانه این نهاد علمی زیر یک سقف و در یک زمان تجلیل و برای فارغ التحصیلان اسناد فراغت توزیع می نماییم.
آقای مجاهد همچنان از توجه و همکاری رهبری وزارت تحصیلات عالی و همکاری و حمایت رهبری ولایت و ادارات محلی تخار نیز به نیکی یاد کرده از عموم مسوولین ادارات خواست تا در راستای فراهم سازی زمینه کار و اشتغالزایی برای قشر تحصیلکرده و جوانان، برنامه های مؤثر و اقدامات عملی داشته باشند.
الحاج مولوی ضیأالرحمن مدنی والی ولایت تخار نیز ضمن استقبال از فراغت جوانان از این نهاد علمی – تحصیلی، از تلاش و زحمت های رهبری و استادان پوهنتون تخار قدردانی و جوانان تحصیلکرده را نیروی ترقی خواه تلقی کرده گفت: همچو نیروی را که با رعایت ارزش های اسلامی و با روحیه دین پروری تربیت یافته اند، تقدیم جامعه می شوند؛ در راه خدمت گذاری به وطن و جامعه باید حمایت نمود.
والی ولایت تخار از همه جوانان خواست در آبادی و ترقی کشور خویش سهم بگیرند و برای داشتن یک جامعه مرفه تلاش کنند.
در این مراسم یک تن از اعضای شورای علما به نمایندگی از علما، قوماندان امنیه، معاون والی تخار و آمر جنایی قوماندانی امنیه پیرامون جایگاه علم و دانش از منظر دین مبین اسلام، جهاد و پیروزی، رسالت و نقش علما در بیداری امت اسلامی و خدکت گذاری به مردم و وطن صحبت های مفصل و همه جانبه نموده و تأکید بر عملکرد جوانان در پرتو ارزش های اسلامی داشتند.
همچنان در این محفل، یک تن از فارغین به نمایندگی از سائر فارغ التحصیلان صحبت و پیام و خواست های جوانان را بیان کرده و چند تن دیگر از اشتراک کنندگان اشعار و ملاقات خویش را به زبان های دری، پشتو و اوزبیکی بخوانش گرفته و پارچه ترانه یی از سوی شاگردان یکی از مکتب های خصوصی نیز زمزمه شد.
در آخر محفل برای بیش از 400 تن فارغین قشر ذکور که در این مراسم اشتراک داشتند اسناد رسمی فراغت توزیع و تفویض گردید.
قابل یاد آوری است که در سال 1401 بیش 1350 تن محصل که از این میان 468 تن شان قشر اناث می باشند، از پوهنتون تخار فارغ التحصیل و به جامعه تقدیم 

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۶:۲۷
Background image

ورکشاپ رهبری پیشرفته در پوهنتون تخار تدویر یافت

ورکشاپ رهبری پیشرفته پوهنتون ها که از طرف مقام محترم وزارت تحصیلات عالی برای اعضای رهبری پوهنتون تخار(معاونین، روئسای پوهنحئ های هفتگانه وآمریت تضمین کیفیت) به خاطر بلند بردن ارتقای. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۶:۲۲
Background image

امضاء تفاهم نامه دوجانبه میان پوهنتون تخار و پوهنتون اسلامی بین المللی افغان

امضاء تفاهم نامه دوجانبه میان پوهنتون تخار و پوهنتون اسلامی بین المللی افغان جهت تبادل‌نظر و داشته های علمی اکادمکی بخاطر ارتقای ظرفیت استادان و کارمندان یکی از بند های این تفاهم نامه. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۶:۱۷
Background image

امتحان دوره‌های عالمیه، عالیه و خامسۀ علمای کرام در پوهنتون تخار برگزار شد!

 امروز مٶرخ ۳۰ / ۱۰ / ۱۴۰۲ه.ش برابر با ۰۸ / ۰۷ / ۱۴۴۵ه.ق امتحان دوره‌های عالمیه، عالیه و خامسه‌ی علمای کرام با حضور داشت محترم مولوی عبدالحق صادق، معین تضمین کیفیت وزارت معارف، هیٲت. . .

BACK TO NEWS