کارگاه آگاهی دهی از قانون منع خشونت علیه زنان و قانون منع آزار و اذیت زنان و اطفال در پوهنتون تخار تدویر شد 13 ثور 1400

tu_admin
پنجشنبه ۱۴۰۰/۲/۱۶ - ۹:۵۹
bb

کارگاه آگاهی دهی از قوانین منع خشونت علیه زنان و منع آزار و اذیت زنان و اطفال به هدف آشنا سازی افراد و معرفی مواد قانون در پوهنتون تخار تدویر یافت.

این کارگاه از سوی مدیریت عمومی حمایت از زنان خدمات ملکی دانشگاه تخار به همکاری پروژه حمایت از حاکمیت قانون موسسه جی آی زید (GIZ) تخار راه اندازی گردید.

پوهندوی خیرالدین خیرخواه رئیس پوهنتون تخار حین افتتاح این کارگاه از همکاری های دایمی و خوب موسسه جی آی زید قدردانی نموده و راه اندازی چنین برنامه های آگاهی دهی را در جهت بلند بردن سطح آگاهی و آشنا سازی افراد جامعه به قوانین مهم و ارزنده تلقی نموده و تأکید کرد که اداره تحصیلات عالی در سطح کشور و جامعه در امر مبارزه با پدیده خشونت علیه زنان و اطفال و همچنان بلند بردن فهم و آگاهی مردم نسبت به حقوق خودشان و نیز رعایت احکام قوانین برنامه های مشخص داشته و در این راستا تلاش بیشتر به خرج می دهد و در عین حال پوهنتون تخار برای رسیدن به اهداف تحصیلات عالی مکلف به اجرای دستورالعمل های اداری بوده و در زمینه آگاهی دهی، تطبیق قوانین و بلند بردن میزان آگاهی شهروندان از قانون بیشتر عمل می کند.

با این حال نجیب الله عبادی مسوول پروژه حمایت از حاکمیت قانون موسسه جی آی زید با اشاره با همکاری های این موسسه در بخش حاکمیت قانون و آگاهی دهی، از عملکرد و همکاری پوهنتون تخار به نیکی یاد کرده و فعالیت های انجام شده از سوی این نهاد علمی را در قسمت آگاهی از قوانین قابل چشمگیر دانست.

در مرحله نخست این کارگاه حدود 40 تن به شمول معاونین پوهنتون، استادان، آمرین و مدیران بخش های اداری و تدریسی و محصلان از دانشکده های مختلف اشتراک داشتند و قرار است با ختم دور نخست، دور دوم به مدت دو روز دیگر با اشتراک اعضای جدید برگزار گردد.

لازم به یاد آوری است که این کارگاه با آموزگاری پوهندوی نجیب الله فائز رئیس پوهنحی حقوق و علوم سیاسی و پوهنیار عبداللطیف رحیمیار استاد و معاون پوهنحی شرعیات به پیش برده می شود.

تازه خبرونه

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۶:۲۷
Background image

ورکشاپ رهبری پیشرفته در پوهنتون تخار تدویر یافت

ورکشاپ رهبری پیشرفته پوهنتون ها که از طرف مقام محترم وزارت تحصیلات عالی برای اعضای رهبری پوهنتون تخار(معاونین، روئسای پوهنحئ های هفتگانه وآمریت تضمین کیفیت) به خاطر بلند بردن ارتقای. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۶:۲۲
Background image

امضاء تفاهم نامه دوجانبه میان پوهنتون تخار و پوهنتون اسلامی بین المللی افغان

امضاء تفاهم نامه دوجانبه میان پوهنتون تخار و پوهنتون اسلامی بین المللی افغان جهت تبادل‌نظر و داشته های علمی اکادمکی بخاطر ارتقای ظرفیت استادان و کارمندان یکی از بند های این تفاهم نامه. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۸ - ۱۶:۱۷
Background image

امتحان دوره‌های عالمیه، عالیه و خامسۀ علمای کرام در پوهنتون تخار برگزار شد!

 امروز مٶرخ ۳۰ / ۱۰ / ۱۴۰۲ه.ش برابر با ۰۸ / ۰۷ / ۱۴۴۵ه.ق امتحان دوره‌های عالمیه، عالیه و خامسه‌ی علمای کرام با حضور داشت محترم مولوی عبدالحق صادق، معین تضمین کیفیت وزارت معارف، هیٲت. . .

BACK TO NEWS